Aktualizacja sterowników VAG TEMIC TCU: DQ200, DQ250, DQ500 i DL501
Aktualizacja sterowników VAG TEMIC TCU: DQ200, DQ250, DQ500 i DL501

Zespół programistów Alientech Drivers zaktualizował listę map dostępnych dla plików TEMIC obecnych w TCUS grupy VAG.

  • TEMIC DQ200 CXX
  • TEMIC DQ250 CXX, EXX, FXX
  • TEMIC DQ500
  • TEMIC DL501

Dostępne parametry, wspólne dla modeli TCUS, wprowadzonych w ostatniej aktualizacji to:

  • CIŚNIENIE OLEJU (OIL PRESSURE)
  • CZAS PRZESTAWIENIA (SHIFTING TIMES)
  • PUNKTY PRZESUWANIA (SHIFTING POINTS)
  • PROCEDURA STARTU (LAUNCH CONTROL)

Jednak w każdym sterowniku znajdziesz mapę i jej opis specyficzny dla różnych typów ECU.

 

Driver for ECM Titanium
TEMIC DQ200

Czasy zmiany biegów (km/h)


W jednostkach TCU, które nie zarządzają punktami zmiany przełożeń zgodnie z prędkością obrotową, istnieje zarządzanie punktami zmiany przełożeń. Działanie tych map jest takie samo jak w przypadku RPM, ale w tym przypadku TCU wykorzystuje prędkość jako odniesienie do zmiany na następny lub poprzedni bieg:


Ta mapa ma kilka „konkretnych” osi:


• Na osi rzędów mamy zmianę biegu z 1 na 7, a następnie z 7 na 1;
• Na osi kolumny mamy procent pedału przyspieszenia.

Launch Control
Mapy te zarządzają maksymalnymi obrotami, jakie silnik osiąga, gdy włączony jest tryb Launch Control.
Ogólnie rzecz biorąc, w pojazdach grupy VAG ten tryb jest włączony tylko przy dźwigni zmiany biegów w trybie „S” i wyłączonej kontroli trakcji.

Gdy mamy spełnione powyższe warunki, musimy wcisnąć pedał hamulca, a na kokpicie zobaczymy komunikat informujący nas, że tryb kontroli startu jest aktywny.


Maksymalne ciśnienie oleju
Są to mapy zarządzające ciśnieniem oleju hydraulicznego siłownika sprzęgła.
Zwykle są używane, aby uniknąć poślizgu sprzęgła, gdy samochód ma wzrost momentu obrotowego.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl