07.06.2022
Praktyczne wykorzystanie narzędzi Alientech (KESS3) oraz oprogramowania (ECM Titanium)
Academy Classes, Basic Level
Ten kurs pozwoli ci wprowadzić się w świat tuningu, zrozumieć wszystkie zastosowania, fazy, podstawowe umiejętności i cele, które mają zostać osiągnięte dzięki modyfikacji jednostki sterującej silnika. Ponadto szczegółowo przeanalizujemy i przeprowadzimy różne testy praktyczne, aby lepiej zrozumieć, jak korzystać ze sprzętu, oprogramowania i usług dostarczanych przez Alientech.
Będziesz miał również okazję pogłębić swoją wiedzę na temat Alientech ECM Titanium i zrozumieć strategie operacyjne stosowane przez jednostki sterujące silników wysokoprężnych i benzynowych. Liczne systemy obecne w silnikach nowej generacji zostaną przeanalizowane, abyś zrozumiał, w jaki sposób i za pomocą których map ECU kontroluje osiągi opracowane dla pojazdu. Ponadto zrozumiesz, jakie są praktyczne procedury i podstawowe techniki wykonania tuningu oprogramowania silników Diesla i benzynowych
Kurs organizowany jest w ciągu jednego dnia i potrwa siedem godzin. Przewidujemy półtorej godziny przerwy na lunch i wystarczająco dużo czasu na wyjaśnienie wszystkich wątpliwości.
Pod koniec szkolenia:
Otrzymasz oficjalny Certyfikat uczestnictwa od Akademii Alientech.
Program szkolenia
Od 09:00 do 09:15: Prezentacje
Od 09:15 do 11:00: Informacje ogólne na temat chiptuningu (parametry programowane w ECU)
Cele tuningu (podniesienie mocy/momentu, oszczędność paliwa, cechy szczególne)
Anti-tuning protection, Checksum (definicja integralności pliku)
Sterownik silnika (ECM): specyfika i struktura, plik oryginalny i nomenklatura ECU
Od 11:00 do 11:15: Przerwa
Od 11:15 do 12:30: Urządzenie Alientech do tuningu: KESS3
Różnice w funkcjonowaniu: OBD, Bench, Boot
Od 12:30 do 14:00: Przerwa na lunch
Od 14:00 Do 16:00: Przegląd strategii ECM Titanium i ECU
Sterowniki: definicje, zawartość techniczna i funkcjonowanie bazy danych (databank)
Przygotowanie pliku: 2D-3D wizualizacja, widok szesnastkowy i tabelaryczny
Analiza kategorii map i jednostek miar obecnych w pliku: System wtrysku, Sterowanie powietrzem, Ciśnienie turbosprężarki, kąt wyprzedzenia zapłonu
Analiza różnych stanów pracy silnika kontrolowanych przez ECU i powiązane mapy zarządzania silnikiem
Od 16:00 do 16:15: Przerwa
From 16:15 to 17:15: Zarządzanie strategią systemu silnika benzynowego: spalanie, gaźnik, pętla zamknięta, pętla otwarta, czujniki i siłowniki
Zarządzanie strategią systemu dla silników Diesla: Układ wtryskowy, Common Rail, Turbo, Czujniki i Siłowniki
Od 17:15 do 17:30: Pytania i wyjaśnienia
08.06.2022
Szkolenie z Tuningu oprogramowania silników Benzynowych
Academy Classes, Advanced Level
Ten kurs pozwoli Ci jeszcze bardziej rozwinąć umiejętności tuningu sterowników silników benzynowych i zrozumieć, jakie ograniczenia mogą być zapisane w innych sterownikach, co nie pozwala na uzyskanie maksymalnych osiągów pojazdu. Zrozumiesz, jak obliczyć maksymalny możliwy przyrost dla dowolnego silnika seryjnego i jakie konkretne procedury strojenia zostały zastosowane w niektórych wybranych praktycznych przykładach. Na koniec zobaczymy, jak używać oprogramowania ECM Titanium do porównywania oryginalnych plików o różnych mocach.
Kurs jest jednodniowy i potrwa siedem godzin. Przewidujemy półtorej godziny przerwy na lunch i wystarczająco dużo czasu na wyjaśnienie wszystkich wątpliwości.
Na koniec szkolenia:
Otrzymasz oficjalny Certyfikat Uczestnictwa Akademii Alientech.
Program szkolenia
Od 09:00 do 09:15: Prezentacje
Od 09:15 do 11:00: Zaawansowane zarządzanie nowej generacji ECU na podstawie obliczeń momentu obrotowego: przeniesienia napędu, momentu obrotowego silnika i kół.
- Analiza struktury zarządzania momentem obrotowym silnika
- Analiza głównych map zarządzających pracą silnika
- Wydajność wartości obliczanych przez ECU: Struktura sustemu opartnego na momencie obrotowym, ustawienie pracy silnika, wydajność lambdy
- “Fizyczne” ograniczenia silnika oraz kiedy dokonać maksymalnego chiptuningu
Od 11:00 do 11:15: Krótka przerwa
Od 11:15 do 12:30: Obliczanie maksymalnego możliwego przyrostu w silniku seryjnym na pliku oryginlanym
- Metoda maksymalnego przyrostu
- Przykłady w praktyce
Od 12:30 do 14:00: Przerwa na lunch
Od 14:00 do 16:00: Przykład użycia maksymalnego poziomu tuningu na sterowniku Bosch MED17 najnowszej generacji.
- Modyfikacja map: Kontrola powietrza, system wtryskowy, moment obrotowy silnika, koordynacja pracy turbiny i silnika
- Analiza wydajności przed i po tuningu
- Porównanie map tuningowych: momentu obrotowego i mocy
Od 16:00 do 16:15: Przerwa
Od 16:15 do 17:15: Porównanie dwóch różnych plików oryginalnych z innym poziomem mocy
- Jak szukać dwóch plików o różnej mocy
- Dopasowanie plików w wizualizacji 2D
Od 17:15 do 17:30: Pytania i wyjaśnienia
09.06.2022
Szkolenie z tuningu oprogramowania silników Diesla
Academy Classes, Advanced Level
To szkolenie pozwoli Ci jeszcze bardziej rozwinąć umiejętności dostrajania jednostek sterujących silnika Diesla i zrozumieć, jak uniknąć różnych problemów, takich jak monitorowanie momentu obrotowego.
Zrozumiesz, jak obliczyć maksymalny możliwy przyrost na dowolnym silniku seryjnym, a my krok po kroku zastosujemy procedury strojenia do wybranych przykładów praktycznych. Następnie przygotujemy kilka wykresów na hamowni, aby sprawdzić różnicę przed i po strojeniu. Na koniec zobaczymy, jak wykorzystać oprogramowanie ECM Titanium do porównania oryginalnych plików o różnych poziomach mocy.
Kurs jest zorganizowany w jeden dzień i trwa siedem godzin. Będzie półtorej godziny przerwy na lunch i wystarczająco dużo czasu na wyjaśnienie wszystkich wątpliwości.
Na koniec szkolenia:
Otrzymasz Certyfikat Uczestnictwa Akademii Alientech.
Program szkolenia
Od 09:00 do 09:15: Prezentacja
Od 09:15 do 11:00: Zaawansowane zarządzanie nowej generacji ECU na podstawie obliczeń momentu obrotowego: przeniesienia napędu, momentu obrotowego silnika i kół.
- Analiza struktury zarządzania momentem obrotowym silnika
- Analiza głównych map zarządzających pracą silnika
- Wartości wydajności obliczane przez ECU: Struktura systemu opartego na momencie obrotowym, monitoring momentu obrotowego (torque monitoring)
- “Fizyczne” ograniczenia silnika oraz kiedy dokonać maksymalnego poziomy tuningu
Od 11:00 do 11:15: Przerwa
Od 11:15 do 12:30: Obliczanie maksymalnego możliwego przyrostu w silniku seryjnym na pliku oryginlanym
- Metoda maksymalnego przyrostu
- Przykłady w praktyce
Od 12:30 do 14:00: Przerwa na lunch
Od 14:00 do 16:00: Przykład użycia maksymalnego poziomu tuningu na sterowniku Bosch EDC17 najnowszej generacji.
- Analiza osiągów auta seryjnego
- Modyfikacja map: momentu obrotowego silnika, systemu wtryskowego, ciśnienia na szynie CR, turbo i limitery/zabezpieczenia
- Dyno charts comparison between stock and tuned file: torque and power
- Porównanie map tuningowych: momentu obrotowego i mocy
Od 16:00 do 16:15: Przerwa
Od 16:15 do 17:15: Porównanie dwóch różnych plików oryginalnych z innym poziomem mocy ze sterownika Delphi
- Jak szukać dwóch plików o różnej mocy
- Dopasowanie plików w wizualizacji 2D
Od 17:15 do 17:30: Pytania i wyjaśnienia